أخبار عاجلة:
panneau publicitaire maroc decoupe laser casablanca imprimerie casablanca imprimerie casablanca imprimerie maroc objet publicitaire maroc

سميرة سعيد تطرح أغنية “ما استريحتش معاه ” تروي قصة حب تعيسة

 

طرحت الفنانة سميرة سعيد أغنيتها الجديدة “ما استريحتش”، عبر قناتها الرسمية على يوتيوب، متمنية أن تنال إعجاب جمهورها ومحبيها فى الوطن العربى.

اغنية ما استريحتشمن كلمات محمد القاياتي، ألحان محمد حمزة وتوزيع محمد مصطفى.

وقدمت الديفا سميرة سعيد العديد من الألوان الغنائية والأفكار في قصص الأغنيات وهى دائما ما تكون حريصة على تقديم أشكال مختلفة تخرج عن المألوف، وأغنية “ما استريحتش ” هى فكرة الأغنية حول أسباب انفصال امرأة عن حبيبها، وتحكي سميرة سعيد عن المعاناة في قصة الحب، وكيف تحملت الإساءة والشجار المستمر.  وتقول كلمات “ما استريحتش “:  ما استريحتش معاه.. ولا شفت وياه يوم عدل..إللي راح لو كان فيه..ريحة الخير أساساً كان فضل..كل حاجة عملتهاله ردهالي بالإساءة..كل يوم شبه إللي قبله..حرق دم ومية خناقة..ياما قلت يا بنتي عيشي..وبكرة كله يكون تمام..كنت يومياً بعاني عشان.. أبطل خوف وأناااااام..كان محسسني إني حتى..وجودي حمل تقيل عليه..فجأة فقت سألت نفسي..إنتي أصلاً راضية ليه..لو ما كانش بجد عارف..قيمة إنك حبتيه..إشتري العمر إللي باقي..وإللي فات إمشي و سبيه..كل حاجة عملتهاله ردهالي بالإساءة..كل يوم شبه إللي قبله..حرق دم ومية خناقة..ياما قلت يا بنتي عيشي..وبكرة كله يكون تمام..كنت يومياً بعاني عشان.. أبطل خوف وأنام.

 

 

اضف رد